: Let’s visit the United Kingdom. Lekcja z wykorzystaniem Internetu.
- wprowadzenie wiadomości z zakresu geografii, symboli narodowych oraz świętych patronów Zjednoczonego Królestwa
- zapoznanie uczniów z przykładami edukacyjnych stron internetowych, na których znajdują się informacje o Zjednoczonym Królestwie
- symbole narodowe, stolice, patronów poszczególnych krajów Zjednoczonego Królestwa
- korzystać ze stron internetowych dotyczących Zjednoczonego Królestwa, w tym z portali obcojęzycznych
METODY:
-praktycznego działania: praca z komputerem, wykorzystanie Internetu
-podająca: wykład, objaśnianie poleceń
-aktywizująca: mapy pojęciowe, burza mózgów, metoda projektu
FORMY PRACY:
-indywidualna, kierowana przez nauczyciela i samodzielna
-w grupach
-w parach
-zbiorowa
ŚRODKI DYDAKTYCZNE:
-komputery z dostępem do Internetu
-strona internetowa:
http://www.woodlands-junior.kent.sch.uk/customs.html-słowniki dwujęzyczne
-mapa Zjednoczonego Królestwa
PRZEBIEG ZAJĘĆ:
I. Czynności organizacyjne.
II. Lekcja właściwa.
1. Rozgrzewka językowa - burza mózgów
Nauczyciel pisze na tablicy THE UNITED KINGDOM. Uczniowie podają wszystkie wyrazy kojarzące im się z ta nazwą, a nauczyciel zapisuje je na tablicy.
2. Prezentacja nowego materiału - uczniowie wchodzą na stronę internetową:
http://www.woodlands-junior.kent.sch.uk/customs.html a. Wiadomości ogólne o Zjednoczonym Królestwie (United Kingdom) – położenie geograficzne, poszczególne kraje i ich stolice
- uczniowie otwierają BRITAIN AND THE UNITED KINGDOM – WHAT IS THE UK?, gdzie znajdują się w/w informacje oraz mapa Zjednoczonego Królestwa
- wybrany uczeń czyta na głos tekst
- wytłumaczenie nowego słownictwa
- zapoznanie uczniów z zasadami tworzenia map myśli (mind maps)
- wyjaśnienie różnicy pomiędzy Wielką Brytanią (Great Britain) a Zjednoczonym Królestwem (The United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland)
- wspólne tworzenie mapy myśli o Wielkiej Brytanii i Zjednoczonym Królestwie
Nauczyciel rozpoczyna, a następnie poszczególni uczniowie podchodzą do tablicy i uzupełniają mapę myśli
- uczniowie otwierają INTERACTIVE MAP OF THE UK (interaktywną mapę Zjednoczonego Królestwa)
Praca w parach: uczniowie dopasowują nazwy poszczególnych krajów, ich stolic oraz nazwy mórz do konturów na mapie. Para, która pierwsza wykona poprawnie ćwiczenie otrzymuje plusa za aktywność.
b. Wiadomości na temat symboli oraz świętych patronów poszczególnych krajów Zjednoczonego Królestwa
- uczniowie otwierają NATIONAL SYMBOLS AND FLAGS - WHAT ARE BRITAIN’S NATIONAL EMBLEMS?
Praca w grupach czteroosobowych: Każda z grup czyta tekst dotyczący innego kraju Zjednoczonego Królestwa, a następnie przedstawiciel danej grupy ustnie prezentuje zdobyte informacje reszcie klasy.
- rozbudowywanie mapy myśli
Poszczególni uczniowie podchodzą do tablicy i poszerzają mapę myśli wiadomościami na temat symboli i świętych patronów poszczególnych krajów
Zjednoczonego Królestwa.
III. Część końcowa.
1. Podsumowanie lekcji przez nauczyciela.
2. Ćwiczenia komunikacyjne na utrwalenie wiadomości z lekcji – praca w grupach:
Uczniowie w grupach czteroosobowych przygotowują po trzy pytania dotyczące informacji z lekcji. Następnie każda z grup zadaje pozostałym grupom pytania. Uczniowie, którzy odpowiedzą na najwięcej pytań otrzymują plusy za aktywność.
3. Praca domowa:
Praca metoda projektu. Uczniowie w czteroosobowych grupach przygotowują projekt na temat jednego z państw Zjednoczonego Królestwa, uwzględniając wiadomości zdobyte na lekcji (kraje przydziela nauczyciel).
Projekty będą połączone w jeden duży plakat i zostaną umieszczone w pracowni językowej.
Ewa Widerek